🚚 Doprava zdarma pro objednávky nad 1 000 Kč

1. Zkontrolujte autobaterii, tak že změříte napětí mezi póly akumulátoru při nenastartovaném autě.

Napětí by nemělo být nižší než 12,7 voltu, protože je větší pravděpodobnost, že ráno nenastartujete a půjdete do roboty pěšky. Můžete použít multimetr, nebo Vám postačí jednoduchý měřič, který zapojíte do 12 voltové zásuvky na palubní desce.

2. Zkontrolujte chladicí směs motoru, pomocí hustoměru změřte bod tuhnutí chladicí směsi motoru.

Pokud nemáte hustoměr, jen tekutinu odeberte a v láhvi dejte do mrazáku. Pokud zamrzne, raději ji vyměňte.

3. Promažte všechna těsnění na všech (i kufrových) dveřích silikonovým olejem

Dá se koupit i ve spreji. Ten nastříkejte i do zámků. Silikon odpuzuje vlhkost. A ta pak nezamrzne a nespojí části, které mají zůstat pohyblivé.

3. Mějte v kufru přichystané startovací kabely.

Pokud náhodou máte starší auto, tak se Vám určitě sejdou startovací kabely.


4. Kupte si škrabku a metličku

Nehledě na vyhlášku, není nic nebezpečnější než vozidlo, které se pohybuje po silnici s neupraveného čelním sklem. Řidič takového auta ve skutečnosti nevidí. Stačí jedno železniční přejezd nebo přechod pro chodce a neštěstí může být na světě. Dobrý tip je i fólie na čelní sklo.

5. Do ostřikovačů nalijte zimní směs

Zapomeňte na to, že letní směs namrzne na okně. V mrazivém ránu se tam ani nedostane. Zůstane zmrzlá v nádržce, hadičkách a tryskách. Nejen že nebudete mít jak očistit okno. Nádržka na kapalinu může vlivem zmrzlé kapaliny prasknout, může dojít k poškození čerpadla.

Tip na závěr: Minimální povolenou hloubku dezénu zkontrolujete pomocí 50Kč mince. Pokud ji vložíte do žlábku na pneumatice a jejím stříbrný okraj se celý neschová, pneumatiky už raději vyměňte.